Galaksimizdeki yıldızların ne kadar zaman önce oluştuğunu gösteren bir yıldız veritabanı var mı?
usernumber
2020-01-08 15:10:10 UTC

Bir yıldızın yaşını belirlemenin birkaç yolu vardır: HR diyagramındaki konumu, bir öngezegensel diskin varlığı, bir kümeye ait olması ...

Yıldızlar ne zaman ortaya çıktı? Galaksi formu? Yaşlarını biliyor muyuz? Yaşını bildiğimiz, bu ortalamanın hesaplanabileceği bir yıldız veritabanı var mı? Galaksimizdeki yıldızların ne kadar zaman önce oluştuğuna dair bir histogram var mı?

Zamanın bir fonksiyonu olarak oluşan yıldızların miktarı, örneğin Snaith ve diğerleri 2014, ancak bu, şu anda galaksimizde bulunan yıldızların yaşının histogramına doğrudan çevrilmiyor, çünkü erken oluşan daha büyük kütleli olanlar yok oldu.

Neden galaksimizin ne zaman oluştuğunu sormayalım? En azından başlamak için daha mantıklı bir soru gibi görünüyor.
@Alchimista Bu soruyu sormakta özgürsünüz! Yine de onu neyin daha mantıklı kıldığını göremiyorum.
Çünkü bir şekilde bir model veya bir tartışma varsayıyor. Aksi takdirde yıldız, bireysel olarak veya yıldız oluşturan bulutların içinde bağımsız olarak kabul edilebilir ve ortalama bir yaş pek bir şey söylemez, tek başına alır.
@Alchimista ancak bu yalnızca galaksideki yıldızların maksimum yaşını gösterecektir. Tüm yıldızlar aynı anda oluşmadıkça soruma cevap vermiyor.
Tartışmayacağım ama gerçekten de önermek istediğim şey buydu. Tabii ki, yaşayan organizmalar olarak aslanların ve ağaçların yaşlarını ortalayabilirsiniz. Ama bundan anlamlı olarak ne çıkarabilirsin?
Aksi takdirde, bir bağlam verilirse işler anlam kazanabilir. Bir örnek https://arxiv.org/abs/1410.3829 olabilir.
@Alchimista "MW'deki yıldızların ortalama yaşı kaçtır?" ilke olarak "MW ne zaman oluştu?" dan daha kolay cevaplanır, çünkü ilki yıldız yaşı tahminlerinin uygun bir veri tabanından hesaplanabilirken, ikincisi montaj ve birleşme sorunlarıyla ilgilenmek zorundadır.
@Peter Erwin şüphesiz. Bir tabloyla karşı karşıya kalırsa cevap vermenin zor olduğunu söylemiyorum. Sanki kelebeklerin ve insanların ortalama yaşını hesaplayacakmışız gibi bunun anlamsız olduğunu söylüyorum. En azından böyle bir sayıyı yapabileceğim anlamlı bir kullanım göremiyorum. Akla kelebeklerin gelmesi güzel çünkü yıldızlara benzerlik bile var. Bir kelebeğin yaşı kaç olur? Çeşitli aşamaları sayılır mı?
@Alchimista 1. Soru Samanyolu'nun yaşı değil, yıldızların yaşları hakkındaydı. 2. Karasal hayvanların ortalamasını bilmek istiyorsanız, hesaplamanıza insanların ve kelebeklerin (ve diğer hayvanların) yaşlarını dahil edersiniz. ("Hayvanların ortalama yaşı bitkilerinkinden daha mı fazla yoksa az mı?" Çok mantıklı bir sorudur.)
@usernumber Evet derdim. Eklediğiniz paragraf soruyu biraz farklı kılıyor. MW'deki yıldızların çoğu küçük kırmızı yıldızlardır. Yine, biri diğerinden 1 milyar yıl sonra oluşan iki kırmızı cüce arasında ayırt edilebileceğinden emin değilim.
@Peter Erwin komik çünkü tam da benim açımdan bu. Galaksinin çağını diğerleriyle karşılaştırmak için tercüme eder. Öyle amaçlanmadıysa, farklı yıldız türlerinin ortalama yaşını karşılaştırmak gibi bir anlam ifade eder, ki bu * orijinal * soru değildir.
@Alchimista: Karmaşık bir hiyerarşik birleştirme süreci olduğundan galaksimizin oluştuğu tek bir nokta yoktu. Ek olarak, yıldız oluşum oranları süreklidir ve (diğer birçok galaksimizde olduğu gibi) z = 2 $ civarında zirveye ulaşır ve en büyük yıldızların çoktan gitmiş olduğu bir IMF üretir. Bunun da ötesinde, galaksiler, yeni yıldız oluşum bölgelerinin ortaya çıktığı galaksi dışı gazları biriktirmeye devam ediyor. OP'nin soruları bu nedenle tam geçerliliğe sahiptir ve öneriniz fazlasıyla basitleştirilmiştir.
[Samanyolu patlamalar halinde yıldızlar oluşturdu mu?] (Https://www.newscientist.com/article/mg13017644-300-science-has-the-milky-way-formed-stars-in-bursts/), [Age dev yıldızların dağılımı] (https://www.researchgate.net/figure/Age-distribution-of-giant-stars-in-the-bar-compared-to-that-of-inner-Galaxy-stars-outside_fig1_333444811) .
Yorumlarım diğer yorumcular için şifreli görünüyor. Galaksinin bir anda oluştuğunu söylemiyorum! Diyorum ki, ortalama bir yıldız yaşı, salt sayısal bir alıştırma olarak olmasa bile tanımlanamaz ve doğru çünkü şimdi gittiği bir blu süper-devi - yanda hala parlayan bir kırmızı cüce gözlemleyebilirsiniz. Asla var olmayan ortalama bir şeyin anlamı ne olurdu? @AtmosphericPrisonEscape'nin yorumu, yorumumun geçerliliğini reddetmek yerine tam tersini yapan bazı gerçekler ortaya koyuyor.
Bir anlamı olmalı. https://www.google.com/search?q=average+age+of+stars+in+the+milky+way&oq=average+age+of+stars+in+the+milky+way+&aqs=chrome. .69i57.14119j0j7 & client = ms-android-xiaomi-rev1 & sourceid = chrome-mobile & ie = UTF-8 # ip = 1 Benim yorumumda değilse hiçbir şey düz çıkmaz.
Bu güzel bir soru, ama maalesef cevap hayır. Tipik ana dizi yıldızlarının (ki bunlar M cüceler) yaşlarını tahmin etmek çok zordur. Güneş tipi ana dizi yıldızlarının yaşını tahmin etmek bile neredeyse zor. Yaş dağılımlarına dair tahminler var, ancak tipik yıldızlar için gerçek bir yaş veri tabanı yok. Cevap ayrıca büyük ölçüde Galakside düşündüğünüz yere bağlıdır - şişkinlik eski, disk daha genç, hale çok eski.
üç yanıtlar:
Rob Jeffries
2020-03-21 15:41:42 UTC

İstediğiniz gibi gerçekten bir veritabanı yok. Yıldızların yaşlarını bulmak zordur. Sadece bir yıldızın kesin olarak bilinen bir yaşı vardır - Güneş. Bu, göktaşlarının radyoizotop tarihlemesinden geliyor. Diğer yıldızlar için modellere az ya da çok güvenmeliyiz ve bir yaşı yalnızca yıldızın bir kütlesi varsa ya da ne kadar eski olduğunu belli edecek kadar hızlı bir şekilde değişen şeylerin evriminin bir aşamasındaysa tahmin edebiliriz. . Güneş'in kütlesindeki veya biraz daha büyük yıldızlar için, evrim Hertzsprung-Russell diyagramında kullanılabilir. Yıldızlar, çekirdek hidrojeni yaktıkça daha parlak hale gelir ve hassas ölçümler, yaklaşık $ \ pm 1 $ Gyr yaş verebilir. Bunlar Snaith ve ark. (2015) makalelerinde kullanıyor.

Ne Snaith ve diğerleri. silikon ve demirin bolluğunun zamanla nasıl değiştiğini öngören ve sonuçlarını karşılaştıran bir Galaktik Kimyasal Evrim modeli yaparak Galaksimizin (veya en azından Galaksimizin diskindeki yıldızların) yıldız oluşum geçmişini sınırlandırmaya çalışmak mı? yaşları oldukça iyi tahmin edilen bu güneş tipi yıldız kümesinde gözlemlenen silikon ve demir bolluklarına sahip model. Demir ve silikon, farklı kısıtlamalar sağladıkları için kullanılmaktadır. Demir, uzun (ish) ömürlerini yaşayan nispeten düşük kütleli ( 1,5 - 4 milyon $ _ {\ odot} $ ) yıldızların evrimi sırasında üretilir (1-10 Gyr ), beyaz cüceler olur ve sonra bazı beyaz cüceler, tip Ia süpernova olarak patlar. Silikon, kısa ömürlü büyük yıldızlar ( $ <0.1 $ Gyr) tarafından üretilir ve çekirdek-çöküş tip II süpernova tarafından anında yıldızlararası ortama yayılır.

Snaith'in makalesinden temsili bir lot aşağıda gösterilmektedir. Yıldız oluşum hızı grafikte (a) gösterilir ve modelin kimyasal bolluk üzerindeki gözlemsel verilerle (buradaki düz yeşil noktaları eşleştirmeye çalışırlar) eşleşmesi diğer grafiklerde gösterilir.

Snaith et al. plot

Bir dizi modeli ve farklı varsayımları test ediyorlar, ancak oldukça sağlam bir sonuç gibi görünüyor (başka çalışmalarda da bulundu) 10-12 milyar yıl önce yıldız oluşumu patlaması, 8-9 milyar yıl önce bir durgunluk ve son 7 milyar yılda daha sabit, daha düşük bir oran. Modellerindeki son 2 milyar yıldaki çok düşük oranın doğru olma olasılığı düşüktür ve muhtemelen veri noktalarındaki yaş belirsizliklerinin bir yansımasıdır (ör. 1 $ \ pm yaşına sahip yıldızlar) 1 $ milyar yıl) ve bugün kesinlikle Galaksinin diskinde bol miktarda yıldız oluşumu görüyoruz.

Sorunuzda söylediklerinizin aksine bu Gökadadaki yıldızların yaş dağılımını (neredeyse) temsil eder. Bunun nedeni, yıldızların büyük çoğunluğunun (% 90 +) güneş kütlesi veya daha düşük olmasıdır. Bu tür yıldızlar, 11+ milyar yıllık ana dizi yaşam sürelerine sahiptirler, öyle ki doğmuş olanların neredeyse her biri şu anda hala ana dizi yıldızıdır.

En eski yıldızların sayılarında küçük bir azalma olacak. yıldızlar, çünkü bunların küçük bir kısmı ( $ <10 $ %) yaşayıp ölmüş olacak ve ayrıca en eski yıldızların küçük bir kısmı Galaksiden tamamen kaçmış olabileceği için ( yörünge hızlarının değişmesine neden olan çeşitli kinematik süreçler nedeniyle). Ayrıca, Güneş'e yakın bir hacim alırsanız, en eski yıldızların yetersiz temsil edilmesinin bir etkisi de var çünkü bunlar aynı nedenle disk orta düzlemi etrafında daha geniş bir şekilde dağıtılıyorlar.

Ancak büyük ölçüde , resimde sol üstteki grafik, kabaca Galaktik diskte yıldızların yaş dağılımının olmasını beklediğimiz şeydir.

Küçük bir çok yaşlı yıldız popülasyonu var ( 12 $ + $ milyar yıl), Galaktik hale içinde daha geniş bir şekilde dağıtılan belki de% 1.

antispinwards
2020-03-21 17:41:35 UTC

Başlıktaki soruyu sormak açısından, VizieR 'de "Çağlar" kategorisi için arama yaparsanız (sağdaki "Astronomi" menüsünde yıldız çağını içeren çeşitli kataloglar vardır. el tarafı) bu tür kataloglardan çok sayıda bulacaksınız, ancak bunların genel olarak yıldızlardan ziyade belirli nesnelere odaklandıklarını aklınızda bulundurmalısınız.

Bir örnek XHIP (Extended Hipparcos derlemesi) kataloğunda yıldız çağları için kaynak olarak da kullanılan Cenevre-Kopenhag Güneş Komşuluğu Araştırması (F- ve G-cüceleri içerir) .

Başka bir örnek de Lachaume ve diğerleri. (1999) B9 – K9 spektral tip aralığındaki ana dizi yıldızları için yaş belirlemeleri.

Bu kataloglardan galaksideki yıldızların yaş dağılımını hesaplamak, çeşitli seçim önyargılarının düzeltilmesini gerektirecektir. söz konusu olduğunda, bu önemsiz bir görev değildir.

usernumber
2020-02-20 15:39:57 UTC

Genel olarak yıldızları bilmiyorum, ancak dev yıldızlar için aşağıdaki histogram Galaksimizdeki yıldızların Galaksideki konumlarına göre yaş dağılımını gösteriyor.

enter image description here

Bu, çoğu yıldızın 7 ile 8 milyar yaşında olduğu anlamına gelir.

Hayır, öyle değil. Bu * çoğu devin 7-8 Gyr olduğu anlamına gelebilir, ancak hayatlarını ana dizi yıldızları olarak yaşamış olmaları gerektiği düşünüldüğünde, bu pek de şaşırtıcı değil. Sonra tabii ki ölürler, bu yüzden eskilerde bir eksiklik olabilir. Kısacası, yıldızların evrimi, örneğin kütle dağılımı ve yapısındaki seçilim etkileri hakkında çok fazla bilgi sahibi olmadan yıldızların tipik yaşları hakkında çok az şey anlatabilirsiniz.

Bu Soru-Cevap, otomatik olarak İngilizce dilinden çevrilmiştir.Orijinal içerik, dağıtıldığı cc by-sa 4.0 lisansı için teşekkür ettiğimiz stackexchange'ta mevcuttur.