Bir kara deliğin ilk doğru görüntüsünden ne bekleyebiliriz?
Eduardo Serra
2013-12-19 00:39:11 UTC

Max Planck Radyo Astronomi Enstitüsü'nün son haberlerinden:

Avrupa Araştırma Konseyi (ERC), Avrupalı ​​astrofizikçilerden oluşan bir ekibe 14 Milyon Euro verdi bir kara deliğin ilk doğru görüntüsünü oluşturmak için. Ekip, Einstein'ın Genel Görelilik teorisi de dahil olmak üzere mevcut yerçekimi teorilerinin tahminlerini test edecek.

Geçmişte kara deliklerin bilgisayar tasvirlerini görmüştüm, yapabileceklerimize benziyorlar mı? bu yeni çabadan bekliyorsunuz?

Bir sonraki görüntüde, 90 derecelik yatay kamera açılma açısına sahip arka planda Samanyolu ile 600 km mesafeden görüldüğü gibi on güneş kütlesinden oluşan bir kara deliğin bilgisayar modelini görebiliriz:

A Black Hole of ten solar masses as seen from a distance of 600km with the Milky Way in the background with a horizontal camera opening angle of 90 degrees

Resim Kaynağı

Kitchi
2013-12-28 21:53:04 UTC

Gökbilimciler optik teleskoplar değil de radyo teleskoplar kullandıklarından, bunu neden yaptıklarını belirtmek isterim - Samanyolu'nun merkezi çok tozlu bir yer. Milimetreden optiğe dalga boyları tüm bu toz tarafından kolayca emilir, bu nedenle galaksinin merkezini optik spektrumda görmek çok zor. Ancak radyo dalgaları emilmez ve galaksimizin merkezi çok güçlü bir radyo dalgası kaynağıdır. Bu nedenle radyoya bakmak bize orada olup bitenlerin en net resmini verecektir.

Makalede kara deliğin görüntülenmesi için VLBI (Very Long Baseline Interferometry) adlı bir teknik kullandıklarını belirtiyorlar.

VLBI 'dan aldığınız görüntüler, optik bir teleskoptan alacağınız gibi geleneksel anlamda resimler değildir. VLBI, iki farklı antene (belki iki farklı kıtada) gelen dalgaların faz farkını ölçer ve bu faz farkını, gökyüzündeki kaynağın boyutunu anlamak için kullanır. Çelişkili bir şekilde, bir yay saniyeden daha küçük kaynakları çözebilseler bile, gökyüzündeki mutlak konumu çok yüksek bir dereceye kadar yerelleştirmek çok zordur.

Öyleyse umarım kara deliğin olay ufkunu çözebiliriz, ancak (neredeyse kesinlikle) yayınladığınız gibi bir resmi göremeyeceğiz.

Kitchi'nin söylediğinin bir kısmı doğru, bunlar VLBI kullanan radyo gözlemleri. Ancak bu veriler (rutin olarak), çok mantıksız olmayan bazı varsayımlarla birleştiğinde bir 'görüntüye' dönüştürülen bir çapraz korelasyon analizine tabi tutulur. Bahsedilen faz / gecikme ölçümleri aslında geleneksel optik teleskoplardan alıştığımız geleneksel 'görüntü alanı' ile Fourier-eşleştirilmiştir. Bu yüzden, ** BlackHoleCam (yukarıda bahsedilmiştir) ve [Event Horizon Telescope] (http://www.eventhorizontelescope.org/) ile kara deliğe daha yakın bir görüntü elde edebileceğimizi umuyoruz, ancak ne yazık ki
bunların bize verdiği çözüm hala birkaç [Schwarzschild yarıçapı] (http://en.wikipedia.org/wiki/Schwarzschild_radius) düzeyinde olacaktır ve bu nedenle aslında haritanın merkezi.
Envite
2013-12-19 17:12:10 UTC

Yayınladığınız resmin pek gerçekçi olmadığını düşünüyorum. Üzerinde, nesneler sadece belirli bir yarıçaptan ters çevrilirken, yeterince yakından görülen gerçek bir kara delikten bekleyebileceğiniz şey, bunların bir kombinasyonudur:

a) bir toplama diskib) emilen bir yoldaş Hawking'in radyasyonu d) Kutuplardan X-Işını patladı (gerçekten olay ufkunun dışında)

Büyük olasılıkla olay ufkunun dışında birçok madde olacağı için gerçek bir siyah daire görmeyeceksiniz yayılan.

Kara deliklerin mutlaka diskleri veya yoldaşları yoktur ve kesinlikle OP'nin gösterdiği aynı görüntüde olacak yoldaşları yoktur. Süper kütleli veya yıldız büyüklüğündeki bir kara delikten gelen Hawking radyasyonu tamamen ihmal edilebilir.