Yabancı gezegen terimi gerçekte neyi ifade eder?
chaonomy
2013-12-28 06:13:28 UTC

Bu makale, yabancı gezegen teriminin ne anlama geldiğini merak etmeme neden oldu. Tüm gezegenler varsayılan olarak sadece uzaylı değil mi, yoksa güneş sistemimizin dışındaki gezegenlerin uzaylı olduğu anlamına mı geliyor? Orada uzaylı yaşam olduğu anlamına mı geliyor? Bu, astronomi topluluğunun daha fazla ilgi uyandırmak ve makalelerine daha fazla dikkat çekmek için kullandığı yeni bir anahtar kelime mi?

Bu terim kesinlikle en azından makale yazarları tarafından kullanılıyor gibi görünüyor, çünkü burada aynı terimi birkaç gün sonra farklı bir yazar tarafından kullanan başka bir terim http://news.yahoo.com/strange-worlds-amazing-alien-planet -discoveries-2013-191856422.html
Başka bir yazar, yabancı gezegenler hakkında başka bir makale, bu terim gerçekten ilgi kazanıyor http://www.foxnews.com/science/2014/01/03/hubble-telescope-super-planets-alien-clouds/?intcmp=features
siber uzay da benzer bir terimdir. bu yüzden android akıllı telefonlarda bir siber uzay tarayıcısı ve bir siber uzay wifi bağlantısı yoktur. bilim adamlarının kendilerini ciddiye alamayacakları kadar sansasyonel ve dramatik bilimkurgu terminolojisi. Bir bilim adamı "uzaylı" şeyler hakkında ciddi araştırmalar yayınlamaya çalıştıysa, bilim terimlerine göre daha kurgusal terimler kullanıyor olacaktı. exoplanet kulağa daha teknik geliyor.
Eduardo Serra
2013-12-28 08:33:43 UTC

Çok ilginç makale !. Uzaylı gezegen terimi bilimsel bir terim değildir, bu yüzden kendi sorunuzu makalede daha fazla ilgi uyandırmak için kullanıldı diyerek zaten yanıtladığınızı düşünüyorum.

İngilizce dilinde bu kelime aşina olmayan bir şeyi tanımlamak için kullanılır, bu nedenle bunun aslında bir uzaylı gezegen olduğunu iddia edebilirsiniz, ancak söz konusu konunun bir dış gezegen olması nedeniyle bahse girerim bunu bir daha fazla dikkat çekmek için teknik.

0
chaonomy
2014-01-05 22:05:50 UTC

Görünüşe göre bu terim, dış gezegen demenin daha yaygın bir yolu olarak kullanılıyor. İşte Alien Planet terimine köprü içeren bir Makale. köprü daha sonra dış gezegenler hakkında bir makaleye atıfta bulunur: güneş sistemimizin ötesindeki dünyalar.

Ancak kullanılıyor, bilimsel bir terminoloji değil.