Samanyolu'ndaki tüm yıldızların bir kataloğunu nerede bulabilirim?
Axiverse
2014-06-13 00:42:54 UTC

Galaksimizdeki tüm bilinen yıldızların veya en parlak yıldızların bir kataloğu var mı? Tercihen, sadece gece gökyüzü koordinatları (doğru yükseliş vb.) Yerine bir tür galaktik koordinatlarla, bir oculus çatlağıyla keşfedilebilir, samanyolu bir model yapmaya çalışıyorum.

@self "Bilinen yıldızlar" diyor. Kataloglanmış ima eder. Aksi takdirde, bir puanın var
Kataloglama süreci nasıldır? İki yerden alınan göksel görüntülerin üzerinden geçip yıldızları işaretleyip üçgenleştirebilir miyiz? Bu, potansiyel olarak Mekanik Türk'e aktarılabilecek bir şey mi?
@Cheeku Bunu kaçırdım. :(
@Axiverse En bilinen yıldızları sabit kodlayın ve geri kalanını rastgele / prosedürel olarak oluşturun. Bir gün sana oyun oynamayı umuyorum.
NOMAD http://www.usno.navy.mil/USNO/astrometry/optical-IR-prod/nomad
Altı yanıtlar:
Aaron
2014-06-13 13:39:21 UTC

Gaia'nın öncülü olan Hipparcos, 100.000 yıldız için 3D konumlara sahip bir veri kümesine ( http://cdsarc.u-strasbg.fr/viz-bin/Cat?I/239) sahiptir. SDSS gibi çok daha büyük galaktik yıldız veri kümelerine sahip olsak da, yıldızlara olan mesafeleri bulmak çok daha zor. Paralaks, mesafeleri bulmak için en kesin tekniktir. Gaia için bile, mesafeleri yalnızca% 10 hassasiyetle ölçebileceğiz.

Bir "galaktik koordinat sistemi" vardır, ancak bu hala merkezde güneş ve güneş ile güneş arasındaki çizgi referans olarak galaktik merkez. RA ve Dec'ı galaktik koordinatlara dönüştürebilen hesap makineleri vardır (ör. http://python4astronomers.github.io/astropy/coordinates.html). Onları uzaya yerleştirmek için bunu ve mesafeyi kullanabilirsiniz.

Böyle bir kataloğun galaksideki tüm yıldızları içermediğine dikkat edilmelidir. Şu anda bu imkansız olurdu. Ancak, mevcut kataloglar mevcut en iyi çabaları temsil etmektedir - bu nedenle, bir şekilde OP'nin cevabı budur.
Gaia için% 10 sayısı yanlıştır.
Walter
2014-06-15 22:10:06 UTC

Hayır, böyle bir katalog (henüz) yok. Bunun iki nedeni var.

1 Samanyolu galaksisi yaklaşık 20kpc (1 adet ~ = 3 lyr) genişliğindedir ve yalnızca en parlak yıldızlar bu kadar büyük bir mesafede ayrı ayrı tanımlanabilir ( doğaları gereği böyle parlak yıldızlar çok büyük ve dolayısıyla gençtir). Gökbilimciler yıldızları görünür parlaklıklarına göre kataloglama eğilimindedir; bu parlaklık, aynı parlaklığa sahip yıldızlar için 1 $ / d ^ 2 $ ($ d $ = uzaklık) olarak düşer. Sonuç olarak, katalogların çoğu yalnızca Güneş'in yakın galaktik mahallesindeki yıldızları içerir. Örneğin, Hipparcos kataloğu (başka bir cevapta bahsedilmiştir), Güneş'in yalnızca 100 parçası içinde çoğu yıldıza sahiptir.

2 Her bir yıldız için uzaklık elde etmek doğası gereği zordur, özellikle söz konusu yıldız ne kadar uzaksa. Birkaç kpc uzağa bakmak için doğru mesafeler şu anda yalnızca belirli yıldız türlerine (RR Lyrae değişkenleri gibi) uygulanabilen dolaylı yöntemlerle elde edilebilir. Bununla birlikte, bu tür mesafeler için klasik trigonometrik paralaks ölçümü, ESA'nın devam eden Gaia misyonunun konusudur.

ESA'nın geçen yıl fırlattığı Gaia uydusu, hızları da dahil olmak üzere Samanyolu boyunca yaklaşık 10 ^ 9 $ 'lık yıldızları kataloglamayı hedefliyor. Bununla birlikte, ortaya çıkan kataloğun ilk ön sürümlerinin yayınlanması biraz zaman alacak.

LocalFluff
2014-06-13 01:15:53 UTC

Anladığım kadarıyla, bugün herhangi bir yıldız kataloğu, Samanyolu'nun yalnızca o kadar küçük ve yerel bir bölümünü temsil ediyor ki, onu amacınız için çok az kullanacaksınız.

Bir veya iki yıl içinde Gaia uzay teleskobu, Samanyolu'ndaki en yakın ve en parlak yıldızların bir milyar veya% 1'ini haritalamış olacak. O zaman bile, bir galaksiyi modellemek için tek tek yıldız haritalarından başka fikirlere ihtiyaç vardır.

Yıldızları birer birer haritalandırırken Gaia'nın ilerlemesini aktif olarak izlemenin bir yolu var mı?
Görünüşe göre ilk veri yayımları, görevin 22. ayı olacak - yani 2015'in sonuna doğru. Bağlantı burada, hala bir posta listesi veya ara veri arıyor. [Veri Yayın Senaryosu] (http://www.cosmos.esa.int/web/gaia/release)
Aslında daha çok 2017'nin başı gibi.
@Axiverse Gaia böyle çalışmıyor. Temel olarak, gökyüzünde birbirinden oldukça uzak olan yıldızlar arasındaki birçok açısal mesafeyi ölçer. Aylar geçtikçe, bunların pek çoğunu oluşturuyor ki, veri işleme ekipleri, tüm açıların işleyebilmesi için tüm yıldızların gökyüzünde olması gerektiğini bulmak için bunları kullanabiliyor. Sonra 6 ay sonra aynı yıldızlara baktığında, değişiklikler onlara Dünya'dan olan uzaklıkları anlatıyor.
Benny Jobigan
2020-04-27 23:40:05 UTC

Soru eski olduğu için OP'ye yardımcı olmayabilir, ancak benzer bir şey yapmak istedim (bir n-cisim simülasyonu için bilinen yıldız verilerini kullanın). Temel olarak, Samanyolu için böyle bir yıldız kataloğu olmadığını fark ettim.

Bunun nedeni buradaki diğer yanıtlarda da yer almaktadır, ancak basitçe ifade etmek gerekirse, aletlerimizin (Gaia gibi) 1) cihazlarımızın teknolojik ve optik sınırlarını ne kadar görebileceğinin bir sınırı vardır 2) galaksinin kendisi bizim galaksi görüşümüzü engelliyor. Gaia DR2 veri kümesinin tamamında maksimum "basit mesafe" (1 / paralaks) için bir sorgu yaptım ve en uzaktaki yıldızların 8 bin parsekten biraz daha uzakta olduğu görüldü, bu da Dünya'dan Sag A'ya * ( galaksinin merkezi).

Gaia DR2'den 3 milyon yıldızdan oluşan rastgele bir örnek indirdim ve OpenGL kullanarak grafiğini çizdim. Youtube video kalitesini düşürdü ve videoyu kaydederken kare hızım düştü, ancak bunu burada görebilirsiniz. Burada Dünya'nın başlangıç ​​noktasında ve XY düzleminin galaktik düzlem olduğu galaktik koordinat sistemini kullandım. Yaklaşık yarı yolda kamerayı başlangıç ​​noktasından galaksinin "dışına" götürüyorum.

"Dış" görünümde, gerçek bir "sarmal kol modeli" olmadığını, sadece bir damla olduğunu göreceksiniz. Görünüşe göre uzayda çok fazla pislik var ve "spiral kolu" ortaya çıkarmak için bir miktar filtreleme veya başka bir manipülasyon gerekeceğinden şüpheleniyorum. Bununla birlikte, kökeninden gelen manzara oldukça iyi ve biz Dünyalıların görmeyi "bekleyeceği" şeyler. ESA tarafından yapılmış kaliteli bir görüntülemenin kaba (ancak 3 boyutlu) bir sürümüdür.

Sarmal kol yapıları yalnızca yıldızları parlaklığa göre doğru şekilde ağırlıklandırırsanız açıkça görülür. Ama o zaman bile, muhtemelen yıldızlara ilişkin paralaks belirsizlikleriyle lekeleniyor. Ayrıca, mesafeleri doğru bir şekilde hesapladınız mı (yani sadece paralaksı ters çevirmediniz mi?) GaiaSky'yi kontrol ettiniz mi?
Hayır, her şeyi "hızlı ve kirli" yaptım, özellikle mesafe hesaplamaları (ters paralaks). Bolometrik büyüklüğü Mb "-2.5 * log10 (L)" hesaplamak için güneş parlaklığı L'yi (zaten güneşe göre ifade edildiğini düşünüyorum) ve görünen büyüklüğü hesaplamak için Mb ve paralaks kullandım. Bu 1-16 ölçeğinde olduğu için, görünen büyüklüğü bu aralığa sabitledim, sonra [16,1] ila [0,1] "parlaklığı" sözde normalleştirmek için ters çevirdim. Sonra parlaklığı, etkin sıcaklığın RGB temsiliyle çarparak son bir yıldız rengi elde ettim (Dünya'dan görüldüğü gibi).
Gaia Sky harika görünüyor. Benim küçük programım kesinlikle bunun berbat bir versiyonu, bu yüzden kesinlikle "yanlış" birçok hesaplama yapıyorum. Aynı zamanda sadece statik pozisyonu çizer. Gaia verilerini doğrudan bir n-vücut simülasyonu için kullanma fikrinden vazgeçmek zorunda kaldım çünkü çok sayıda yıldız eksik.
Tam olarak doğru değil. Bolometrik büyüklük, doğrudan görsel bir büyüklüğe dönüştürülmez. Bolometrik düzeltmeleri kullanmanız gerekir. Tüm dalga boylarında görebilseydiniz göreceğiniz şey olacak bir şey geliştirdiniz. GaiaSky ile henüz çok oynamadım, ancak bazı yerel kümelerin bazı dinamik filmlerini (geçişleri) üretmek ve ayrıca binlerce yıl boyunca hareket eden şeyleri göstermek için kullanmak istiyorum, tümü küçük bir planetaryumda projeksiyon için.
O ve B yıldızlarını birlikteliklerinde gruplandırıp ortalama paralaks mesafelerini almak gibi şeyler yaparsanız sarmal yapıyı görebilirsiniz.
Rob ipuçları için teşekkürler. Bolometrik düzeltme maddelerini okurken görmüştüm, ama o zamanlar sadece bir şeyin işlenmesini istedim ve değeri olduğu gibi kullandım. Daha sonraki bir aşamada büyüklükler, O & B yıldızları ve diğer şeyler üzerinde daha iyi bir iş çıkarmaya bakacağım. Tüm teknik astronomi konularına pek aşina değilim, bu yüzden benim için çok fazla okuma ve yeni kavramlar var.
alaka
2018-11-28 16:42:42 UTC

Bu noktada cevabınızı zaten almış olabilirsiniz, ancak boşverin, işte güncel (2018) bir cevap:

Gaia Data sürümü çıktı (1 & 2). İşte bir Gaia arşivi veri sürümü 2'nin indirme sayfasına bağlantı: http://cdn.gea.esac.esa.int/Gaia/gdr2/gaia_source_with_rv/csv/

Eğer bağlantı öldü veya daha fazlasını istiyorsanız, bir arama motoruna Gaia arşivini yazıp ardından indirmelere gidebilirsiniz ve aradığınızı bulmalısınız. Zaman evrimini dahil etmek istiyorsanız, yalnızca aynı zamanda radyal hızlara sahip olanları da seçebilirsiniz.

Daha kesin istekler için, Gaia arşivine kayıt olabilirsiniz (sadece e-posta adresi + ad gerekir ve 5 dakika sürer) ve ardından, kaynakları istediğiniz gibi filtrelemenize izin veren veritabanına sorgular yapabilirsiniz.

Not:
1. Mesafe ölçümleri yaklaşık% 10 hata payına sahiptir, ancak şu an için en son teknoloji olmalıdır.
2. Uygulamanızı istediğiniz kadar doğru ve ilginç bir şekilde oluşturmak için kullanabileceğiniz astronomik parametrelerden (konum ve hız) çok daha fazlası vardır.

Gaia, diğer yanıtlarda da belirtildiği gibi galaksideki tüm yıldızları ölçmez. Mesafeler sadece% 10 doğru değil, bundan çok daha karmaşık.
@RobJeffries gerçekten haklısınız, galaksideki tüm yıldızlar değil ama istenen uygulama olarak kabul edilen iyi bir sayı. Bildiğim kadarıyla, ** Axyverse **'in ulaşmak istediği şeyi yapmak için en iyi kataloglardan biri. Ayrıca hata konusunda da haklısınız, yıldızın özelliklerine bağlı olarak çok daha karmaşıktır (örneğin ne kadar hareket ettiği veya Gaia'nın benim bilgim dahilinde hesaba katmadığı renk değişikliği), ancak% 10 yaklaşık bir fikir vermektir, çünkü bir VR uygulaması için ne kadar kesinliğe ihtiyaç duyulduğundan emin değilim ve küresel bir fikir yeterli olabilir.
Pedro Leal
2014-10-20 18:59:25 UTC

Galaxy Map 5000+ yıldız hakkında ayrıntılı bilgi içerir.
Excel e-tablosunu buradan indirebilirsiniz
Yardımcı olup olmadığını bilmiyorum. Bol şans;)