Uzaylı veya Dünya Dışı Yaşamın keşfi Astronomi biliminin bir işlevi mi?
chaonomy
2014-01-08 07:33:25 UTC

Uzaylı veya Dünya Dışı Yaşamın keşfi Astronomi biliminin bir işlevi mi? Yeni Gezegenler arayışıyla ilgili astronomi makaleleri veya Mars'ta tartışmalar okuduğumda, konunun çoğu, yaşanabilir bölgede meydana gelen gezegenler ve onlar üzerindeki yaşam olasılığı veya Mars'ta önceki yaşamın olasılığı hakkındaki hikayeler hakkındadır. Bu aslında Astronomi topluluğu için bilim hedeflerinin bir parçası mı yoksa bununla görevlendirilmiş başka bir bilim dalı var mı? Astronomi yalnızca gök cisimlerinin mekaniğine mi odaklanıyor ve Uzaylı ya da Dünya dışı yaşamın keşfi sadece ve ilginç bir yan çubuk mu?

Gerald
2014-01-08 08:38:04 UTC

Dünya dışı yaşam arayışı genellikle "dış biyoloji" kapsamındadır. Ancak astronomi, bir gezegenin veya bir dış gezegenin yaşama izin veren veya yaşamı gösteren bazı koşulları sağlayıp sağlamadığına dair ipuçları sağlayabilir.

Yaşanabilir bölge - çeşitli versiyonlarında - bir yıldızdan hangi uzaklıkta gezegen, örneğin Dünyadan bildiğimiz çoğu yaşam formu için gerekli görülen bir durum olan sıvı yüzey suyu. Ekstremofillerin keşfedilmesiyle bu tür bir yaşam için yaşanabilir bölge genişletildi.

Astronomi, merkezi yıldız ve bir gezegenin merkez yıldızdan uzaklığı hakkında bilgi sağlayabilir. Bu verilerden, gezegenin yaşanabilirlik için yüzey sıcaklığı koşulunu karşılayıp karşılamadığına karar vermek mümkündür.

Astronomi, gezegeninde yaşamın gelişmesi için gerekli olan bir yıldızın kararlılığı hakkında bilgi sağlayabilir.

Astronomi - prensip olarak - bir gezegenin potansiyel atmosferinin kimyasal bileşimi hakkında bilgi sağlayabilir. Oksijen ve metan aynı zamanda gezegendeki olası yaşamın bir göstergesi olarak kabul edilir.

Astronomi, gezegen hakkındaki boyut ve yoğunluk bilgilerini belirleyebilir. Bu şekilde kayalık bir gezegen mi yoksa bir gaz gezegeni mi olduğuna karar verilebilir ve yüzeydeki yerçekimi ivmesini çıkarabilir. Yerçekimi ivmesi önemlidir, örn. atmosferik bileşimin kısıtlamaları için veya eğer mevcutsa yaşamın olası özellikleri için.

Moriarty
2014-01-08 09:23:51 UTC

Elbette bu astronominin bir işlevidir - muhtemelen, Dünya dışında bilim yapıyorsanız, o zaman tanım gereği bir şekilde astronomidir. Dünya dışı yaşam arayışında yararlı olan birçok astronominin alt alanı vardır:

• Astrofizik, dış gezegenleri keşfetmek ve onların yaşanabilirliğine ilişkin kaba tahminlerde bulunmak için kullanılır. SETI gibi güneş dışı kaynaklardan radyo yayınlarını bulmaya çalışan programlar da var.
  • Bu aynı zamanda bir astrobiyoloji meselesi - belirli koşullar verildiğinde, "bildiğimiz hayat" olabilir. orada hayatta mı kalacaksın? Arsenik temelli yaşam gibi diğer elementlere veya moleküllere dayalı yaşam formlarının olasılığı ne olacak? (arsenik temelli yaşam olasılığı tartışmalıdır)
  • Bir de astrokimya var. Bir gezegenin atmosferinin bileşimi nedir? Gezegenin çevresi, Dünya'daki yaşamın yapı taşlarından biri olan amino asitlerin oluşumuna elverişli mi?
  • Astrojeoloji ve gezegen bilimleri, gezegenlerin nasıl oluştuğunu ve evrimleştiğini inceler. Şimdi hayat olmasa bile, geçmişte gezegen nasıldı? Orada bir aşamada yaşam olabilir miydi?

Tüm bu alt alanlar, hiçbir şekilde cevaplanması kolay olmayan bir soruya yönelik çok ilginç ve değerli bilgiler sağlıyor.