Gökbilimciler ilginç olayları nasıl bulur?
Ruslan
2014-01-04 20:20:28 UTC

Hareket halindeki yıldızları temsil eden bu küçük noktaların veya ilginç bir olay oluşturan her şeyin (süpernova patlamaları, kara deliklere emilen yıldızlar vb.) 4 $ 'lık büyük katı açıya nasıl takıldığını hep merak etmişimdir. Böyle büyük bir açıda böyle bir olayı bulmak kesinlikle imkansız görünüyor.

Gökbilimciler ilginç bir olay bulmak için doğru zamanda doğru yere baktıkları için şanslı görünüyorlar mı, yoksa bazı sistematik yöntemler mi kullanıyorlar? onları bulmak? Tonlarca veriyi analiz eden ve bu kadar ilginç olayları tespit eden özel bir yazılım kullanıyorlar mı?

astromax
2014-01-04 22:22:47 UTC

Sorunuzun cevabı evet. Çoğu zaman astronomideki keşifler, doğada tesadüftür - en iyi bilinen keşiflerden bazıları bu kategoriye girer: kozmik mikrodalga arka planın keşfi, güneş sistemimizdeki bazı gezegenlerin keşfi, bunun sadece iki örneğidir.

Ancak, çoğu zaman tesadüf değiller. Gökbilimciler bir şeyler keşfetmeyi planlarlar - gezegensel geçişleri tespit ederek yakındaki ekzosolar gezegenleri bulan Kepler uydusuna bakın. Sloan Dijital Gökyüzü Araştırması, galaksilerin özellikleri ve yapı oluşumu hakkında bize yeni bilgiler veren planlı bir galaktik araştırmaydı.

Zaman ölçeklerini de göz önünde bulundurmak gerekiyor. Gökbilimcilerin ilgilendiği pek çok şey, milyonlarca veya milyarlarca yıllık zaman ölçeğine sahiptir (kümelerin birleşmesi, ana dizi yıldızlarının evrimi, vb.), Ancak bazı fenomenler çok kısa zaman ölçeklerindedir, yani süpernova. Araştırmacılar yine de onları aramak için deneyler tasarlasa da, mikromercekleme olayları keşiflerinde biraz şans eseri olabilir (bkz. OGLE).

Bu kesinlikle şans ve planlamanın bir birleşimidir. Soru spesifik olarak tek bir fenomeni sormadığından, bu cevabın biraz belirsiz olması amaçlanmıştır. Yazılım, evrendeki nesnelerin ve olayların tanımlanmasında ve sınıflandırılmasında büyük bir rol oynar. İnsanlar bunu bilmek istiyorsa, yerçekimsel mercekleme bağlamında bundan biraz daha bahsedebilirim.

Her gece birçok adayı kasıtlı olarak izleme becerisinin (yani rastgele olayların keşfini planlamak) nispeten yeni olduğunu unutmayın. Henüz 1990'ların başında mümkün olmaya başlamıştı ve 21. yüzyılın başından beri gerçekten arttı.