Dış gezegenlerin iklim modellemesi
called2voyage
2013-11-27 00:20:49 UTC

Bir dış gezegen konuşmasından alınan bu notlar, dış gezegenlerin ikliminin modellenmesini tartışıyor. Bunu mevcut teknolojimizle nasıl yapabiliriz? Veriler öncelikle spektrum analizi ile mi toplanır?

Climate model

Kabul ettiğiniz cevaba bakarsak: Yalnızca karasal gezegenlerle mi yoksa Exo-Jüpiter'in / Exo-Nepunes'larla mı ilgileniyorsunuz?
@AtmosphericPrisonEscape Bu, düşünmediğim bir şey. Cevap vermekten çekinmeyin!
E. Douglas
2013-11-27 10:34:08 UTC

Bağlantılı sunum, öncelikle Genel Dolaşım Modellerini, bir gezegenin atmosferinin davranışını tahmin eden akışkan dinamiği denklemlerinin çözümlerini, daha eksiksiz Küresel İklim Modellerinin bir bileşenini (kafa karıştırıcı bir şekilde her ikisi de GCM'dir) tartışıyor gibi görünüyor.

Dış gezegenlerle ilgili spektral veriler tarihle son derece sınırlıdır ve bileşimi zayıf bir şekilde sınırlandırır, ancak bir gezegenin yörüngesinden ve eksantrikliğinden (yörüngenin daireselden ne kadar uzakta olduğu) çok şey çıkarılabilir. En basit düzeyde, gezegen sıcaklığı ana yıldızından ne kadar ışık aldığına bağlıdır ve bu, bir gezegen dairesel olmayan bir yörüngede dolaşırken değişecektir. Oradan başlayarak ve gezegenin bileşimi hakkında makul varsayımlarda bulunarak (genellikle bir güneş sistemi benzetmesiyle başlayarak), gözlemlediğimiz çeşitli aşırı durumlarda (sıcak Jüpiterler vb.), Gelecekteki gözlemsel kısıtlamalara tabi olacak bir GCM modelini test edebilirsiniz. .

Heyecan verici yeni bir gelişme, bir gezegenin faz eğrisine (gezegenin ana yıldızının yörüngesinde dönerken gözlemlenen parlaklığına) bakmak ve bunu atmosferin özelliklerini anlamak için kullanmaktır. Bir ekip yakın zamanda Kepler 7b'nin faz eğrisinin en iyi bulutların varlığıyla açıklanabileceğini buldu:

Demory, et al. 2013. "Bir Exoplanet Atmosferindeki Homojen Olmayan Bulutların Çıkarımı." arXiv: 1309.7894 [astro-Ph] (30 Eylül). http://arxiv.org/abs/1309.7894.

Mükemmel cevap! Evet "Genel Dolaşım Modeli" açıklaması kesinlikle bazı şeyleri açıklığa kavuşturuyor. Başkalarını cevap vermeye teşvik etmek için bir süre kabul etmekten vazgeçeceğim, ama harika bir iş çıkardın!